Saturday, January 29, 2011

Kalau ada cinta


 harini..emm..sunyi!! yang ada cuma anak2.En hubby manjang keluar..Aku doa yang baik-baik sajer.Malas nak pening2 nanti darah tinggi yang dah sedia ada ni naik pulak.Bila rasa emo ni mulalah cepat sangat nak teringat kisah2 lalu..Fuhh..Dah stanbay kotak tisu ni..Tapi x pasti nak wat lap airmata happy or sad...Sadisnya ayat..Teringat masa mula2 bercinta dulu..Umpama mimpi dalam mimpi...Sehari tak jumpa mabuk rindu bagai..Hahaha! hakikatnya bila dah kawen....Kalau boleh malas nak tengok muka masing2.Sampai tahap tu ke?.Harap tidaklah macam tu kan..Mintak jauh..Orang lelaki ni mudah lupa.Hari2 nak bgth,nak kena ingatkan..Kalau dia cakap tolong ingat kan aku xper jugak..ini dia buat muka tenok..Ampehhh!!!Tapi kita orang pompuan ni jgn tunjuk kita ni lemah sangat(biar pun dah lemah lutut segala).Tunjuk jer kita ni gagah,tanpa dia kita tak kan mati beragan!!!Tapi tak semua lelaki cam tu..ada yang masih sama sebelom khawin sampailah selepas kawen..contohnya:sebelom kawen suka tengking2 tunang,dah kawen,bg penyepak terus...Hahaha..tu yg negatif.Yang positif pulak,walaupun dah ada anak 5 orang, tapi masih jeling2 bini bila nampak bini berkemban..huhuhu..Apa ni nafsu jer yang tak berubah!! yang lain smua element lari..wakaka!!!Jadi pada en.Hubby tu tolon manja2 kan sy tau.....tak romantik pun tak per..sekurang2nya adalah jugak ucapan2 manis...bukan bermanis2 bila nak suruh buat air jer..huhuhu...Dan pada kawan2 di luar sana,yang masih belum berkahwen atau sudah beranak pinak...satu nasihat aku,terus terang! kalau tak puas hati CAKAP!!!! jangan simpan2,buang karen....sakit hati sendiri..Kadang2 kalau kita tak cakap mn orang nak th kan...kita pikir lain,org fikir lain...kan susah..so ringan2 kan mulut yer..tapi jangan dah dapat can bercakap tu,lupa diri pulak...cakap tanpa henti(membebel)..huhuhu..karang smua yang nak kita sampaikan tu larik masuk ke laut....huhuhu...!!!

5 comments:

hayanies said...

selalunya ...org lain tak pikir hati dan perasaan kita ..kita je susah2 nak jg perasaan org..so : pedulikan ...JAGA hati sendiri ...

ladyzamea said...

betoi tu kak yani kan...kdg2 letih buat muka plastik ni..jd diri sndiri jugak yg bestkan....semoga rumahtangga kita aman bahagia keakhirnya...AMIN

MrS KeNey said...

rina, ni kes lepas geram ke apa ni...? apa2 pun hanya doa yg terbaik utk kite semua..

bitt said...

itu dah lumrah khdpn, zam...tak sumer yg kita nak akan dpt. tp kita blh usaha klu nak khdpn mcm tu...

ladyzamea said...

haha...Yayang:tempat luah perasaan
...bitt:harap sangat selalu ada sinar bahagia,semoga cinta kita akan tetap mekar biar pun dimakan usia..tp nak pakai baja apa erkk?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...