Thursday, April 14, 2011

macam2 hal



macam2 hal....inilah nasib aku yang terpaksa menerima segala macam keadaan
apabila duduk di rumah teres paling ujung dunia..berhadapan pulak dgn deretan rumah sewa ..Lebih malang lagi apabila deretan rumah sewa itu di sewakan kepada warga asing.Sudahlah mereka ramai.
beranak pinak.suka buat bising,tidak menghormati aku yg berIC biru ni...dan pagi tadi.....
jeng...jeng....



aku dengar suara bising2...mcm bunyi org bergaduh....Aku pun selak langsir..mengintai.
Aku tak nampak apa2,cuma bunyi bising tu dtg dari rumah warga asing betul2 depan umah aku...tetiba...
gedebuk!!!!...terperanjat beruk aku lesung batu terbang betul2 depan mata aku..sikit lagi nak kena kereta aku...pastu bunyi org menjerit2 dgn bahasa yg aku sukar nak paham...tetiba
seorang pompuan indon dgn gagahnya berlari keluar,dgn tak berselipar.....rupanya mengambil seketul batu-bata kat umah aku untuk di lontar pada seorg lagi pompuan...Ya AMPUN!!!! bisingnya....
macam CINETRON yg selalu korang tengok tulah(aku x suka tangok)
bukan setakat batu bata,lesung batu,selipar dan segala barang dilempar sesuka hati...
apalagi darah tinggi aku pun naik mendadak.....Ni memang nak kena ni dalam hati aku ckap..karang kalau
berlubang keta atau tingkap umah saper nak ganti...Baru jer aku nak bukak kunci rumah..aku tengok salah seorang pompuan tu tengah memegang parang..mak ai...punyalah panjang parang tu...
Cepat2 aku kunci pintu balik...pastu bertambah ramai geng2 diaorg dtg...dah macam pasar malam!!!



Inilah yg terpaksa aku lalui apabila berjiran dgn pelbagai jenis warga asing...aku pelik dgn sikap
kurang ajar mereka.langsung tak th hormat orang..suka2 hati mereka ajer...Bila aku fikir balik..ini semua salah
org kita jugak...suka sangat sewakan rumah dkt warga asing..bila mereka dah ramai,mereka membentuk koloni...kononnya kalau warga asing,tiap bulan bayar cantik..tp mereka tak pernah th kalau satu rumah duduk sampai 20 org mmglah bayo cantik...
sudahlah mcm tu bercampur lelaki pompuan...
bila di tanya,jawabnya mudah,adiklah,kakaklah,abglah....sedara baru sampai dr seberanglah...



Rasanya dah tak tertahan lagi aku duduk kat sini..apa nak buat..taik kambing bulat2...
kalau en suami datuk K ke,datuk T ke,bolehlah buat banggalow kat atas gunung ledang....


apa yg boleh aku buat hanyalah bersoba........polis dah jumpa,ketua kampung dah jumpa,rela dah jumpa...
jawapan mereka........sama!!!!! x boleh nak wat apa....
bila time operasi sekor org pun xder.....
macam mana nak membesarkan ank dalam persekitaran macam ni...
emmmm...entahlah...


nak kena baca BUKU JINGGA ni...hehehe!!!!!




**lupa nak kstahu,diaorg bergaduh pasal curik bawang buat masak meggie**






13 comments:

Cik Asma BLuppy said...

ganas sgt dorng ni.
punca bawang pom leh jd mcm 2..

halila Ibrahim said...

eiii takutnya... tak nak pindah kat lain ke.. takut kita yg tak berdosa karang jd mangsa.. setahu saya mmg bangsa asing ni tak de adab.. depa tak belajar sivik.. lagi satu .. ganas gila la.. bukan kecik2 mainan depa baling kan.. nasib baik depa tak leh nak main2 angkat kereta.. tapi betul2 tak puas hati la..kurang ajar betul.. mai tempat kita cari makan tuuu .. bersyukurlah.. pasal tu tak minat sinetron...

ladyzamea said...

cik asma:bawang pun nak gaduh sampai berbunuh2han..mmg drama abis!!!


halila:nak pindah mn lg syg oi...
dh bertahun duk sini..dulu aman damai jer...smenjak jd pot sinetron ni baru tak aman...Fuhhh!!!

Bang Has said...

salam persahabatan ....

NUR Azdatul Azween said...

brutal nya diorang tue..
siap gaduh bw parang lagi..
ish2....

misscha said...

adohai.....takotnye dok situ........x mo pendah ke?......

Nannyy NanO said...

Ya ampunnn buk...bisa jadi yah...bawang punyer pasai daaa...dasyat derang nih..

suhaila said...

Pasal bawang pun nak bgaduh bagai..apala.. bahaya betul..

ladyzamea said...

tulah pasai...
tu baru pasal bawang..
korang bayangkan kalo pasal laki..
mampos kena santet/mandrem/bomoh..
berbuih2 lah mulut...adoi..
seriauwwww....

Cheritera Chenta said...

Ish2..dasyat nOo..

mmg mantaplah drama dorang nih! hikhik

pindah la kak..xtakot kee..huhu~

umUMRA said...

adehh!!sal bawang je>>haha..
tau lah bawang da murah skang..wee~

IdaNurFieyda said...

ee..seram..kerana bawang siap berparang2..tp bangsa asing ni mmg suke memekak kot kan?igt org kite suke dgr sore die gamaknye..hati2 ye akak..

Pai said...

oooo kome x tahan la ni brjran ngan diowang yerk...
ni awok ader cdgan...
kome bakar je time dyer tdo....
ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...