Wednesday, April 13, 2011

tolonglah sabarkan aku!




Tolong....
tolong beri aku kekuatan itu..
untuk tidak menjadi dungu,
untuk tidak membakar kamu...

tolong....
tolong beri aku kesabaran,
agar aku bisa tersenyum
biar pun ada api dlm hati
dan ada asap keluar dr cupingku..


tolong...
tolonglah alih kereta kamu
kau th sudah 2 jam aku menunggu
sila cepat sebelum angin dtg menderu
menyapa tubuhku
dan aku btukar jadi biru.....


tolong...
tolong pegang tanganku..aku mahu ketuk pintu rumahmu.
oh jiranku...
x terfikirkah kamu..deritaku
tatkala kau suka hati parking
sehingga aku x boleh lalu
sudah naik jemu aku menghon mu.
sehingga kau hempas pintu..


tolonglah...
aku pun nak keluar jugak...
xkanlah setiap hari aku nak mngetuk pintu rumahmu,
atau menghonmu.atau menjerit memanggil namamu..
sekiranya sudah acapkali kau lakukan itu..
bermakna itu kau sengaja....
mengukur tahap sabarku...


oh...... tolonglah aku...
apa lagi yg mampu aku lakukan...
haruskah ku bakar keretamu itu...


P/s: jgnlah parking sesuka hati..kesianlah kat jiran tu..setiap kali nak lalu mesti nak kena bgth...timbangrasa lah..berilah laluan pd org lain,,semoga ALLAH turut membuka jalan padamu...






12 comments:

Fikri Rais said...

kita bako kita bako je !!!

Azroy Kassim said...

betul tu.. kite bakor!! kite bako!!

IdaNurFieyda said...

hak3!! sabar kak zam sabar..langgar aje kete org tu..lain kali mesti die xparking dah..huhu

ladyzamea said...

mmg nak bako...tp
nnti kalo aku kua kat buletin utama..
saper nak jamin aku...huhu


td sekali lg aku mngetuk pintu umah dia,dekat 5 minit baru bukak pintu.muka pulak nauzubillah..sombongnya!!!
pastu bila alih keta siap tekan2 minyak lg....nak jer aku baling dia dgn pasu bunga kat depan umah ni...adoi!!!!

jom kita bako....bako sampah jerlah beraninya..hehe!!

yatiejamingan said...

alololo....kesian akak aku nih!!!! jiran yg mn tuh(kasi suluh ckit)....bako bako gak...meh kasi penampauuuuu ckit!!!(kalo la ade keberanian nyer)huuhhhhh....amet2....tu bkn takat busuk ati....smua nyer bsukkkkk le tu!!!ngengennge....ampunnnnn.....(

misscha said...

tq...... i follow ur blog too....

sabau ek..ni la kalau duk umah teres..mesti jd cemgini satu umah sampe 3-4 biji keta

MrS KeNey said...

pancitkan je tayar dia!!! aku pun kena smlm..tu bkn orang tp lembu!

Cikgu Den said...

salam.
parking betul-betul supaya tak susahkan orang lain.

ladyzamea said...

misscha: pas ni kita beli
banggalowww....heeee


mrs keney:psssssttt....lembu itu ialah.....(nnti kau baling aku ngan selipar pulak)huhuhu....kau kenal itu org...ngenge...

MrS KeNey said...

aku tk kisah sape..suku saka aku ke?? tetap lembu..tak reti nk pikir!

ladyzamea said...

mrs keney:baguslah kau!!!
hidup yayang!!!!


raya haji ni jgn lupa korban lembu erkkk...huhu....

MrS KeNey said...

taknk aku korban lembu yg sengal sgt..aku nk korban biarlah lembu yg cerdik ckit wlaupun takde akal...hehhehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...