Sunday, March 20, 2011

syoknya balik kampung!

memang best.....bila dapat bergumbira balik kampung.
lagi adventure kali ni aku balik naik bus dgn anak2....
Nak cerita panjang karang jadi karangan 3000 patah pkataan pulak.
Jadi kita pendekkan cerita..layanlah pic2 terhebat aku n my family kat kg halaman..huhu

 muka happy...ni belom balik kampung lagi..baru nak gerak pergi beli tiket kat terminal bus klang sentral.hehe

yahoo..inilah tiket bus SANI express yg aku beli..beli tiket bus pun excited...meroyan sungguh!!


 Waktu yg ditunggu pun tiba..inilah adek n abg yg happy dapat naik bus balik kg(kuantan)..poyo2 tapau makanan,bus belom gerak semua mkanan dah habis...adoi!!!...anak2 aku.....


dalam bus ni sejuk giler..dah tutup lubang econ tu pun masih macam dok dlm almari Ais..hehe..damea asik pelok aku jer...yg tak bestnya 2 kali bus berhenti pasal something kat tayar dia..adoi,mulalah darah tinggi aku naik..fobia!!!!tapi akhirnya kami pun sampai..



 mulanya aku plan nak turun kat hentian kuantan..tp last minute bus tu masuk pulak kat simpang MEC@ UMP(university malaysia pahang)jadi aku suruh drever tu turun kan jer kitaorg kat simpang CALTEX tu..
saper yg pernah lalu situ..pasti tahu kolam memancing ikan yg cantek tu...nyaman sungguh..hujan pun turun waktu tu....emmmm...



 puas jugaklah aku menunggu mak ngan adik aku menjempot aku kat bus stop depan caltex tu..apalg yg paling best rupanya belakang caltex tu ada gerai mkanan yg paling best..nama kedai tu kedai ALONG..dasat tau itu kedai..ramai betul org kat situ...faveret menu dia nasi ayam dgn mee kari cendawan dan ayam...kitaorg siap berdiri tunggu meja kosong....tp yg syok kejap jer order sampai....pastu rasa mkanan tu mmg sedap giler...harga pun mmg tak boleh jumpa kat kl or klang..murah!!!!(sampai skrg masih teringat mee kari cendawan yg sedap tu).


inilah kampung halaman aku..FELDA lepar hilir....tempat aku bermain dan bersekolah..banyak kenangan manis aku kat sini...dunia aku separuh darinya adalah abadi bersama kenangan di felda ini..yey! aku anak peneroka!!!


ini pulak kat depan umah mak aku...seronok anak2 aku dapat jumpa sepupu dia...apalagi nenek dia pun pening kepala bila terpaksa menjerit..."jgn larik2 kat jalan...bnyak kereta!!!!!".huhuhu



 hahaha...inilah adik aku..satu2nya adik aku...dialah yg selalu kena buli masa kita org kecik2 dulu..skrg dah sama besar ngan aku,nak sekeh dia pun dah x boleh....heheh..peace no war!!!!

hah!!..kat bawah ni...sekolah aku..tara...tempat aku mula2 mengenal alam remaja..ceh..ayat!!! mmg tak tahan...syg sekolah ni..muah..muah...huhu



 yg banyak2 moto ni..pasar lepar hilir satu..dulu pasar dia setiap hari jumaat..masih lg aku ingat, aku,si rina,izan,hery,mat e,bitt,epon..sukalah sangat beli kopok leko ngan goreng pisang kat situ..terutamanya si bitt..huhu..masihkah kau ingat!!!!! hehehe...(tempat jeling2 pakwe lama..kuhkuhkuh!!!)




yg kat atas tu mak aku..merangkap nenek kepada anak2 aku...budak pompuan yg tembam tu anak kakak aku..putri nama dia...huhu..apa lagi bila balik kampung,aku pasti akan suruh mak masakkan lemak cili api ayam campur ngan rebung...ya ampun...masakan mak mmg takder tandingan..bertambahlah 3 pinggan aku mkn malam tu..nyummy....lapar pulak rasanya...hehe....

TIBA2...alamak.....baru nak bersuka ria....en suami dah datang menjempot aku n anak2..mak aku ckap en suami ni tak sabo2..baru 3 hari bini kat kg..dah datang nak mengambil..heheh..itulah suami aku..dia mmg tak nak kasi can kat aku..pasal hidung dia dah terbau lemak cili api mak aku..hehehe...




 bila en.suami sampai..apalagi kitaorg pun planlah nak suruh dia jdi pilot bawak kita org round2 kat bandar kuantan...heheh..tempat faveret dahulu kala...sg kuantan..huhuhu..layan jerlah....



 bukan main syok lagi bebudak ni bergambar kat tepi sungai tu.....si damea anak aku siap nak bukak baju nak terjun kat sg tu...adoi..budak ni suka hati dia jer...fuh!!!!



Yang ni gambar kat bukit gambang water park..ingat nak mandi manda kat situ...tapi ujan turun...jadi kitaorg singgah jap jer...tengok2 keliling...best gak..lain kali boleh pergi..lagi pun mcm tak best jer nak mandi manda time ni pasal aku tengah bendera jepon..huhuhu....merajuk si damea tu..pasal dah excited bawak baju renang...heheh..
Nampaknya...masa bersuka suki kat kg pun dah habis.....
jadi skrg ni kira org pun onthe way balik klang......suka kat en.suami sbb dia spesis suka singgah2 dlm perjalanan...singgah makanlah,singgah kencinglah,singgah isi minyaklah,singgah beli ikan masinlah,singgah beli buahlah...adoi....last sekali singgah mandi sungai....Tara...mandi sg lipur lentang...sejuk giler air kat situ...demi anak2 maka layan jerlah..dan en.suami tukang snap pic yer...huhuhu....




lepas sakan mandi kat sungai sejuk tu...kita pun sambung perjalanan pulang ke klang..tetiba ujan pun turun dengan lebatnya....yang paling best dapat tengok mat rempit buat aksi spiderman superman...mencabar betul..kira hebatlah..tp kalau jatuh terkangkang kat situ...saper yg sakit...sendirilah jawab..huhu..

cuba besokan gambo tu..tengok mat rempit tu..hebat!!!!huhu
 Alhamdulilah.......akhirnya dalam hujan lebat yg mencurah2 tu sampai jugak aku n family kat rumah dengan selamat......
memang syok dapat balik kampung..anak2 pun happy...
ada rezeki...nanti kita balik kampung lagi yer...
En.suami pun cam jeolaous pasal tak dapat makan kat gerai along tu..aku dah janji nak belanja dia mkn mee kari cendawan tu lain kali...harap umur panjang dan murah rezki..Amin!!!


p/s:lupa nak kasi tahu...ikan masin ngan sata yg jual kat pasar malam simpang segamat tu..mmg superb..huhu..pastu pd si husna..banyak ke dapat ikan masa mancing ituhari..hehe..byee....




20 comments:

Bulan Heedaya said...

honestly..saya rindu kuantan

ladyzamea said...

bulan heedaya:mesti ada memori manis kt kuantan kan..hehehe...

bitt said...

hehe...nsb baik gmbr2 je. klu x de gmbr, puas jgk nak baca karangan 300 pth pkataan ko. apapun menarik tgk gmbr2 ko tu. siap pekena aku skali ye. sek lepar tu mcm dah cntk je dlm gmbr...

ladyzamea said...

bitt:

huhu..th xper..kalo aku buat karangan kang,nangis ko nak baca..huhu..aku tak kan lupa saat membeli belah kat pasar tu...memory tu..ehem2..

mama maman aka yana said...

seronok blk kg ngan bas.... blm berkesempatan mengalami pengalaman sebegitu... :)

Kakzakie Purvit said...

Mesti seronoknya tak terkata buat anak-anak lagilah meronda habis. Maklumlah kat rumah nenek.

p/s: rebung+ayam masak lemak cili padi memang sedap.

sekamar rindu said...

salam....

bestnya balik kg,,

penah lalu jalan tu time nak balik ke KB..

IdaNurFieyda said...

huhuhu..bestnye akak blk kg..sy dah lame x blk kg naik bus..sy nak blk kg naik bus jgk..hehehe..asyik naik keta je boring jgk..sy dah lame teringin nak g bkt gambang resort 2..doakan sy smpai jgk 1 ari nt ye?

ladyzamea said...

mama> sesekali kena try tu mama,mmg best!!!huhu..hapening + pening..hehe!

sekamar rindu>dah lama tak naik bus..huhu...haru biru nak handle ank2 yg bnyak soalan ni..hehe..tp best..

idanurfieyda>jom fieda kita buat rombongan chek kiah ke bukit gambang..huhuhu...compom meriah!!

ladyzamea said...

kak zakie> best mmg best kak..tp letih ni masih ada lg..huhu!!
kak, ayam + rebung lemak cili api mmg terbaik dr mak..huhu!!!

Anonymous said...

zam sorry tk jumpa hr tu....sibuk sgt ngan keje....my husby keje kat water park....nnt nk prg sana leh la kite prg ramai2....mesti best kan....

Anonymous said...

I've been browsing online greater than three hours lately, yet I by no means discovered any fascinating article like yours. It's beautiful worth enough for me.
In my view, if all website owners and bloggers made just right content material as you did, the net will probably be much more useful than ever before.


My blog - cisco 1700 :: :
:

Anonymous said...

Heya i am for the first time here. I found this board and I find It really useful &
it helped me out a lot. I hope to give something back and help
others like you helped me.

Also visit my page: Http://Ebook-music-software.info/blogs/Viewstory/259567

Anonymous said...

Hi there, I found your blog by the use of Google at the same time as looking for
a similar matter, your web site came up, it seems to be good.
I have bookmarked it in my google bookmarks.
Hello there, simply turned into aware of your
blog via Google, and located that it's truly informative. I am going to be careful for brussels. I'll appreciate should you proceed this in future.
Lots of folks will probably be benefited out of your writing.
Cheers!

my web page; Author's external home page...

Anonymous said...

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this
matter to be actually something that I think I would never understand.
It seems too complicated and extremely broad for
me. I'm looking forward for your next post, I'll try to get the
hang of it!

Feel free to visit my website email marketing programs

Anonymous said...

Hello! I know this is kinda off topic however , I'd figured I'd ask.
Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog post or vice-versa?
My website discusses a lot of the same topics as yours and I feel
we could greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to shoot
me an e-mail. I look forward to hearing from you! Awesome blog by the way!



my website email marketing templates

Anonymous said...

My brother recommended I may like this website.
He was totally right. This post truly made my day.
You cann't believe just how so much time I had spent for this info! Thank you!

My webpage :: email wedding invitation templates

Anonymous said...

I’m not that much of a internet reader to be honest
but your sites really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later. Many thanks

Feel free to visit my site ... google email marketing

Anonymous said...

I read this piece of writing fully regarding the resemblance of hottest and previous technologies, it's remarkable article.

Feel free to surf to my web page ... microsoft outlook email templates ()

Anonymous said...

Hello There. I found your blog the use of msn. That
is a really smartly written article. I will make sure to bookmark it and return to read more
of your useful info. Thanks for the post. I'll definitely return.

Review my web-site email campaign templates

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...