Tuesday, March 22, 2011

mandi air lopak!!


Hujan turun mencurah2 sepanjang hari...
seperti biasa..lemaulah sekejap..
Jadilah drama bilik tidur sepanjang hari...tidur,masak,makan,tidur balik..pastu lapar balik..hehe
Bila petang...bukak peti sejuk...kosong!!!
Alamak..nak kena beli bahan mentah ni..esok en.suami 'outstesen'.
Aku pun ajak en suami pergi pasar petang(masa tu belom malam lg) kalau dh malam baru panggil
pasar malam..
Amboi!!!! ramainya orang...
agaknya bila ujan2 ni semua orang jd lapar dan datang memburu makanan kat sini..
Jalan kat pasar agak kotor dan banyak lopak2 air...aku jalan pun dah macam mak itik..kedek sana,
kedek sini..kuekkk...kuekkk!!!

Tiba2...splazzzz!!!!!!!
Hambik kau..makcik yg entah dr mana dtgnya,,dengan selamba rock langgar lopak air kat tempat 
orang lalu lalang tu...Apa lagi,sekali ngan aku dia bg air lopak tu...mood aku nak membeli-belah pun
terbantut sudah!!!
Makcik tu pun satu...bukan aku nak mengata (tp lebih kurang mengatalah jugak..hehe!).
Udahlah badan dia beso..langgar pulak lopak air tu mcm itik nak berkubang..pastu boleh buat
selamba,muka x bersalah...GRRRRRRR......Panaz ati ni....
Apa lagi..aku terus angkat kaki..balik umah..terus mandi!!!
NASIB BADAN....
Sudahnya...kami anak beranak minum milo ngan menguyah kopok leko jer...biskut mayat pun ada lagi..
Kunyah jerlah...janji kenyang!!!
Alhamdulillah..................


        

3 comments:

Panglima Muda said...

mandi junub ke kat longkang tu

ladyzamea said...

panglima muda:kalo mandi junub kat longkang tu sah ke?..kuikui..
silap2 nnti kena samak pulak..huhu!!

cerimerah said...

huhu...xpe..sabar yer kak!!ada la tu hikmahnye kena air lopak..ne tau,kalau x kena air lopak,akk x mndi 1 ari ke sbb sejuk..kehkehkeh..

p/s: makan kopok lekor pon sodap!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...