Tuesday, April 12, 2011

selipar ku hilang lagi...



sebenarnya kalau nak th ini merupakan kali ke 5 atau ke enam aku kehilangan selipar....tp bukan sajer selipar..kasut cantik pun kdg2 hilang jugak...
Nak marah pun tak boleh jugak,pasal semuanya salah sendiri!!!..
Cara selipar itu hilang pun agak drama jugak!!!sebenarnya kalau aku cari balik mungkin boleh jumpa...bergantung kat mn aku meninggalkan selipar itu.huhuhu....
 
+
+
+
begini ceritanya...padasuatuhari,(ptg semalam)aku ikut en.suami gi bayar segala bil yg berlambak2 kat umah tu..
sebelum segala surat merah sampai baik kitaorg gi settle dulu..konon nak bayo cara online..kalau bayo online xderlah can berwindow2 shopingkan..huhu..sambil menyelam, sambil jalan2..erkkkk!!!
 
+
+
+
Satu perangai aku dr zaman bujang sampailah skrg,sebelum bergerak balik,aku akan beli air n minum dlm kereta dulu,sementara tunggu econ keta sejuk kan...dan apalagi tabiat buruk itu pun datang...aku bukak pintu kereta luas2,kaki letak kat luar,badan kat dlm..sambil sedut air..fuhhhh!!! sedapnya...
Bila en suami kata let go!..aku pun angkat kaki, tutup pintu kereta,terus bersila kat tempat duduk aku...
apalagi bye2lah pn.selipar!!!..(perkara ini seringkali terjadi)..yg lagi nak hangin satu badan..
dah sampai umah baru perasan....nak pergi ambik balik dah memang malas tahap terlampau...
jawabnya sila 'abaikan'!!!

+
+

Oleh kerana bender ini mmg sering terjadi malah ketika zaman bercinta dahulu..maka en.suami akan buat bodoh jer...kadang2 kalau dia ingat,sebelom masuk kereta dia akan ckap,"kasut mama tu,ada kat luar ke,kat dlm kete...."..tp kalau dia ingatlah...!!! lagi pun bukan tugas dia nak ingatkan aku pasal selipar aku kan...



P/s: sendiri pakai selipar,sendiri mau ingatlah!!! huhu...





11 comments:

suhaila said...

sye penah skali jd mcm ni.. mase kecik dulu..tp nasib baik seliper tu tertinggal kt halaman rumah je..hehe

Anah said...

teringat kt sepupu yg kmbar, masuk kreta tinggal kasut kat luar..dua2 plak tu buat prangai cam tu..xpasal2 kasut tinggal kt parking..

ladyzamea said...

suhaila: tu time kecik2,
akak ni sampai ke tua ttp cam tu...huhu


anah:huhu...samalah cam akak ni...masuk keta slalu tinggal kasut kat lua..dok kat keta siap bsila lg...
cam jakun pulak...nak buat camner dh terbiasa!!!kehkeh

IdaNurFieyda said...

hehehe..nsb baik ida xde habit mcm tu..klu x mesti encik tunang bising..die dh la suke membebel..hahaha
nak tnye..seliper mahal ke seliper biase akak tinggal tu?

HazIQAH iKkI hAZiq said...

hahaha..akak2...

nasible harga selipar murah...

kalau satu selipar harga 5 ringgit kalau sepuluh kali hilang dh 50 ringgit...

tue belum ag 20 kali hehehe

lesap..lingkup duit beli selipar

AliaJustea said...

HAHAHA .. akak ni... buat lawak je lah...boleh lupa selipar mcm tu je..

ladyzamea said...

haha...
pasal selipar murahlah akak
tak patah balik kat parking tu..huhu

tp tu hari masa tertinggal
selipar yg agak 'mahal'
sanggup patah balik carik..nasib baik ader lagi..huhu

nak th apa ank lelaki akak cakap:
'nanti mama beli kasut sekolah
mcm abg ni,pakai stokin sekali mesti
x tinggal dah!'...heheh

cerimerah said...

haha...lawaklah..sy pernah tinggal satu selipar je masa dulu2..

azzaf said...

ha3,ap kes ni nsb bk kaki x tgl sblh klu g'2 sokmo mau laki ko cr yg len,he3..x lrt nk bg peringatan kt hg je,he3:)

ladyzamea said...

azzaf: bsyukur dpt laki yg bertimbangrasa dgn kelemahan isteri..
huhuhu...


cerimerah:tinggal atau tertinggal..
huhuhu...(lama x jenguk~exam cammane)

cerimerah said...

oh..yg itu ter..hehe...
tula akk,exm dok berderet cam beratur kat kaunter nk bli mknan..hidup pun rse da mcm zomba..
alhamdulillah,exm setakat ni sumenye terkawal..huu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...