Wednesday, March 9, 2011

cuti sekolah dtg lagi


Emmm..

Cuti sekolah dah nak tiba,biar pun cuma seminggu.Tapi kalau dapat jejalan ni
mmg tersangatlah best.Ingat nak bawak anak2 balik kampung.Tapi kali ni tak nak naik kereta.nak ajak diaorang naik bas pulak.mesti adventure.Cuma risau si adik tu lah pulak.Buatnya dia nak terkencing terberak,mahu nangis aku kat situ..harap2 dia boleh menggunakan teknik mengepit macam aku masa kecik2 dulu..hehehe...


Anak2 aku pun dah sebuk plan nak ajak aku gi mandi manda kat gambang water park.
nama jer gambang water park tu cuma 15 minit dr rumah mak aku,tp aku belom lagi sampai.
jiran2 aku yg dok klang ni pun dah 2-3 kali sampai..huhuhu..untuk tidak menghampakan anak2
maka dengan gagah perkasanya aku pun memecahkan tabung percutian family..heheh


jgn marah en.suami yer..konon2 tu tabung nak buat gi tioman,tp hati ku sudah tak tahan..mahu mandi
manda di kolam raksaksa..hehe..aku pulak yg melebih dr anak2..x suka!!!


Naik bas ke pantai timur (kuantan)memang best,dapat relax sambil cuci mata.
nak naik Sani ekpress ke,cepat ekspress ke,trannasional ke ..emm terpulang banyak pilihan!
Aku pun dah dekat bertahun tak naik bus ni...naik double decker pun syok jugak(bus 2 tingkat).
tapi cam gayat pulak..

peta negeri phg..jom belajar geografi..hehe



tu hari aku terdengar perbualan 2 org pakcik ni kat kedai kopi

PakcikA:  aku takotlah naik bus 2 tingkat ni
PakcikB: knapa ko takot pulak,2 tingkat lg best,boleh dok bwh,boleh dok atas
PakcikA: ush....Yg atas paling aku takut...bagi naik percuma pun aku tak mahu
PakcikB: kenapa pulak?
PakcikA: tingkat atas tu xder dreber..yg ader cuma kat tingkat bawah
               mahu aku tak takut...
PakcikB: adeh!!!













4 comments:

penggila lensa said...

cuti2 malaysia laa.... horraayy... :D

trisy said...

wah!!
bukit gambang mmg best!! >_<
extream habis tapi untuk dewasa actually tak byk macam a famosa..geram sungguh!
tapi takpe..overall, kalau overnight kat situ and service semua tip top mmg mcm 5 star,,hee

ladyzamea said...

penggila lensa:jom kita cuti2 m,sia


putri noor syamimi:wah best tu
tak sabar nak
terjah ni.heee

MrS KeNey said...

aku turun kuanta selasa ni...naik bas, semestinya sani express pilihan utama! tp taknk bas 2 tngkat..seram jgk..gedix2 dgn mr keny! ahaks! tp not bad jgk klu kite dok kt tngkat bwh, luas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...