Sunday, April 3, 2011

x sangka boleh jumpa harta karun!



Aku jumpa harta karun pagi ni...harta tu kalau di nilai dlm anggaran ratusan ribu juga.....Itulah yg dikatakan rezki...Kalau ALLAH nak bg rezki bila2 masa jer!

Lebih2 lagi pd org yg rajin mencarinya.....
Hah!!!
Menganga mulut korang semua...cepat tutup,nnti masuk lipas dlm mulut tu...
mesti korang nak tahu ceritanya kan..kak milah tu dah tak sabo tu....dlm hati sebut..cer citer..cer citer...cer citer..

Pada suatu hari@pada suatu pagi tadi..hati aku tergerak nak membersihkan sekitar rumah yg dah melampau semaknya mengalahkan projek perumahan terbengkalai...Aku pun tebaslah apa yg patut..rumput dah jadi lalang,bunga pun dah jd pokok paku pakis..cuma x boleh nak makan jer sbb spesis berlainan..huhuhu.!!!
 
Dari depan rumah... kerajinan aku berganda sehingga kebelakang rumah...
Wah belakang umah aku dah jadi hutan tropika lah....
siap ader burung puyuh wak-wak... 
Aku pun mengais-ngais lalang yg dah melilit kat pagar tu....sekali aku terpandang sesuatu..

Eh....apa ni..kenapa ader bender berlonggok ni...
aku pun menengok lah bender tu tanpa rasa takut...YA ampun!!!!!
Oleh kerana aku xkan mampu mengangkat 'benda tu'..maka aku pun pergi rumah pakcik endon bertentangan dgn rumah aku(pakcik tu kerja ngan laki aku..hehe..tu yg selamba tu).
APALAGI....sebaik melihat benda alah tu mulut pakcik tu pun terlopong sama...nak th apa perbualan aku ngan pakcik tu...sila bc seterusnya..hehehe....

(pakcik endon cakap)-wah...sapa yg tinggalkan di sini dong...ini di belakang rumah kamu jd ini di kira kamu punya...ini kalau di jual ni boleh dapat ratusan ribu ....  
(aku yg menganga)-betulke wak...boleh dapat duit ke wak?
(pakcik endon cakap)-boleh....apa mahu wak tolong jualkan ,wak kebetulan mahu ke sana...
(aku yg masih menganga)-cantik sangatlah tu wak..nanti sy tolong angkatkan yer....

sejam  kemudian.....wak endon tu pun bagi aku duit....FUH!!!!!
ratusan ribu seperti yg di janjikan...cuma ratusan ribu Rupiahlah..huhuhu..
nak th harta apa aku jumpa...
besilah...besi tu pun kira harta karun kan..besi apa aku kurang pasti...menurut wak endon tu besi2 tu di kenali sebagai besi staging buat rumah(aku pun x pasti benda apa)..
mungkin ader org kumpul2 tp x sempat nak jual....maka rezeki akulah ngan wak endon tu...kasi 2 haha...
aku dapat rm120,wak endon tu kata dia ambik 50 jer..hehe
Sonok pulak rasa hati...sampai nak ambik gambar tempat kejadian pun terlupa...


P/s: silalah rajin membersihkan kawasan rumah korang,mn th pasni korang boleh jumpa harta karun yg lebih dasat lagi....so berusahalah yer......!!!huhuhu...lovelovelove....



  

8 comments:

IdaNurFieyda said...

moral of the story is..rajin2 lah kemas blkg umah yg semak tu..huhu..ida pun nak g kemas jgk laa..mne tau dpt durian rnth..hahaha

COTTON LADY said...

wahhhh!!!!best2,rezeki allah,pasni blk je cuti sem cotton trus bwat2 rjen nk kms umah xyah upah bibik dh~hehhe

putri noor syamimi said...

wow..harta karun! ente kaya! ente kaya!

Cik JuneD said...

salam ziarah belog..
ingat tak entry orang tua kepochi??
sy minta maaf kat sini--->
http://aida2aku.blogspot.com/2011/04/pabila-blogger-senior-terasa.html

Cheritera Chenta said...

wah...rezki2...

moh le kite syer 2 kak..hikhik

xmOo kemas tmp semak..sbbb..takot jmp ular..hahha

MrS KeNey said...

makcik kayo!!! rezeki tu!!!

adan said...

hahaha... besi tu kira harta karun gak tahu.. hahaha...

cerimerah said...

harta karut pun bleh jadi ni..

akk,ni id baru: gelaskaca91.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...