Monday, January 24, 2011

bawal masak 1001 rasa(lunch time).

TARA....sekejap jer aku masak..pung pang,pung pang,kebumm!!terus siap bawal masak 1001 rasa ni..Haaahaha...Sebenarnya ni resepi orang malas.Aku main selongkar jer apa yang ader dalam peti ais tu..pastu campak2 jerlah apa yang patut..kalo korang nak try resepi org malas tp sedap ni aku dengan murah hatinya selitkan sekali resepi aku kat sini ok...enjoy!!!

@carilah ikan apa2 yg ader dlm peti ais tu(kebetulan dalam peti ais aku ader ikan bawal)hehe..siang,basuh dan goreng mcm biasa..sementara menggoreng tu bolehlah siapkan bahan kuah dia.
@2 biji bawang besar potong kiub(potong 4segi),tomato 2biji potong kiub,carrot sebatang(potonglah ikut suka)bawang puteh(ketok2 je)serai sebatang(ketok2 jugak)halia(potonglah ikut suka)dan yg paling senang 3 sudu besar sos chili,2 sudu besar blackpepper sos-gaul sebati tambah air 1 cawan....apalagi tumiskan bawang putih.kalo suka pedas boh lah chili api or chili merah...tumis...tumis....bila dah naik bau,masukkan sos yg di satukan td..pastu campakkan segala bender yang di potong2 tadi..kalo cair tambahkan air tepung jagung sikit ok...pastu pandai2 lah letak garam,gula.n mak aji(kalo sukalah)..tp aku letak kiub pati ayam...hehe..pastu bolehlah curahkan atas ikan yg dah siap goreng tu...huhuhu,nak kasi lawa tepekkan daun sup ke,daun bawang ke...jgn letak bedak sudah!!! N siap untuk di cekek...selamat makan2...huhuhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...