Tuesday, January 25, 2011

Mimpi basah

...Mimpi basah!!! Oh No!!Malam tadi aku tidur punyalah syok.cuaca sejuk.Memang layan.Nak2 sebelum tu aku kepenatan siapkan order cupcake dr my jiran..Fuh syahdu!!Malam tadi mimpi pun punyalah indah..aku mimpi sedang menari-nari ala pelakon hindustan kat sebuah taman yg punyalah best.Siap ader air terjun,burung2 berkicau.bunga2berkembang...Wah kelas gitu..Tetiba tengah aku lelayan tu,macam ader sesuatu jer yang tak kena..loh!!! Anak aku terkencing da....Adoi...Banyak tu..abis semua basah.Baru jer aku nak syok.Akhirnya pukul 3 pagi aku menukar cadar segala..Malam tadi aku tidur dengan anak2 jer.si ayah kerja luar..huhuh..Tu yang aku angkut anak2 tidur sekali.Nak wat camner dah nasib badan.Kesian anak aku,kena mandi subuh2,tukar baju segala..huhuhu..Rasanya kalo aku tido tengahari karang..boleh tak aku sambung mimpi indah aku balik..hehehe


                                                                              RUMAH HANTU    

Kalau korang sering melalui jalan meru,klang.Pasti pernah nampak rumah usang ini kan..Hahaha..Memang ngeri lagi menakutkan.Aku tidaklah tahu siapa pemilik rumah usang ditepi jalan ni..tapi kalau malam2 drive sorang2 tu bila lalu kat situ,seram beb!
Ni kisah benar yang nak aku kongsikan dengan korang.Tapi bukan kisah akulah.Kisah seorang kawan.Cer citer-cer citer...huhu!Satu malam yang sunyi, kawan aku ni kerja shif malam,naik lah pulak moto kapcai.Malam tu dia kata memang dia rasa semacam dah...tapi nak wat camne,nak tak nak kena lalu jugak jalan tu.Ngam-ngam dekat lagi sepuluh langkah kat depan rumah usang tu moto dia buat hal.Macam ada benda kat tayar motor dia tersangkut.dok bunyi kedek..kedek..kedek...Oleh kerana dia takut sesuatu terjadi pada moto yang di pinjam dari bapak dia,maka dia beranikan diri berhentikan motor ngam-ngam kat depan rumah buruk tu..uiii..seram beb..Sekali dia tengok macam ada plastik terlekat kat motor dia.Dia pun berusaha nak keluarkan plastik tu tapi susah nak kuakan.Tiba-tiba dia rasa tengkok dia meremang semacam.Tindakan refleksi dia pun dok toleh kat umah tu..Ya ampun dia kata kat tingkap atas tu berdiri satu lembaga yang berbaju putih,tinggi seolah x pijak tanah.Rambut dia punyalah panjang sampai ke tanah.Yang lagi seram tu 'benda alah' tu siap ada suara lagi.Dia mengilai-ngilai.Bila kawan aku tu menjerit ketakutan, 'bender' tu terbang kat pokok besar tu...ADoi.....Nak tahu apa jadi kat kawan aku tu.Pengsan kat situ jugak.Sedar2 kat Hospital Ampuan Rahimah.Ada orang hantar dia kat hospital tu...Percaya...emmm..entahlah tapi hidup kita ni memang dikelilingi benda2 mistik kan....ok layan..dan pada kawan2 yang selalu lalu kat rumah tu..sila2lah jeling sikit mana tahu dapat tengok benda yang jarang2 di lihat oleh kita...hehehe.....

4 comments:

ladyzamea said...

kalau ank2 yang terbasah tilam xperlah..jgn ader bapak2 n emak2 pulak..nayer!!!!huhuhu

syamnich said...

bahaya ni,,,double meaning..kuikuikui..

otteck45 said...

susah kl mimpi cmni... :)

no_answer said...

hambuii ..
citer hantu nie .. lg2 ?
cer citer . cer citer :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...