Sunday, March 13, 2011

kuasa tuhan dan angkara manusia


Tsunami...
Seram bila fikir..apatah lagi bila menyaksikan sendiri kejadian tsunami
yang melanda SENDAI,jepun baru2 ni...Hampir 1700 orang maut dan dekat 10000 lagi masih hilang.
215,000 terpaksa di pindahkan ke khemah sementara..Adoi..mmg tak tahan aku memikirkan azab yg 
terpaksa mereka lalui..tapi inilah kuasa alam..Tiada siapa yang mampu melawan kuasa Alam.
Apa yg mereka boleh lakukan hanyalah melindungi diri mereka drpd melalui saat2 getir itu..malah mereka juga telah diberitahu 2 hari lebih awal pasal tsunami yg nak melanda.HEBAT!!
Kalau tak mahu semua org mati terkangkang kat situ...mcm kat Acheh tu..yg berenang2 kat
tsunami tu kebnyakannya lautan manusia,bukan kereta,rumah atau barang2.
berbeza kat jepun..hampir x kelihatan manusia di tempat kejadian..mungkin mereka sudah mengambil
langkah2 keselamatan lebih awal..kuranglah sikit tahap kematian tu...Jom kita tengok beberapa
gambar tsunami kat sendai jepun,layan......








harap mereka smua tabah dan berani....!!!




bila dah haru biru pun...litar pintas lah...apalah..maka kebakaranlah pulak..harap tsunami tak singgh kat bumi kita..




Kat sini korang layan pulak video tsunami yg melanda kat sendai jepun








Apa yg korang baca dan tengok tadi semua kejadian dr ALLAH
tiada siapa yg bisa menghalang...Dan sekarang apa yg aku nak cerita pulak pasal
kejadian yang disebabkan oleh manusia.Contoh yg paling dekat ialah kejadian 11/9
adakah korang masih ingat..ok jom kita imbas kembali memori korang..layan...


bangunan world trade centre berkembar yg telah diserang pengganas(dlm kenyataan mereka)




kemusnahan yg dicipta sendiri oleh manusia.kematian yg di hitung oleh manusia juga akhirnya!




pentagon,kubu kuat amerika turut terjejas teruk...emmm


Dan korang saksikan pulak kejadian yg menimpa manusia hasil dr perbuatan manusia 
sendiri..beribu2 kehilangan nyawa dan org tersayang..kalau hukum alam,kita hanya mampu
bertadah tangan dan berdoa pd tuhan tapi kalau ini perbuatan manusia..maka
carilah dalangnya untuk disalahkan..tepuk dada..jawapan pasti ada!!..layan sajer..

 

7 comments:

hayatiharun said...

bersyukur krn kiter berada dibumi M"sia ni...
bertekak sikit2 tu adat ler..:)
nice to meet you...

ladyzamea said...

hayatiharun:betul tu
sedangkan lidah lagikan tergigit,inikan pula kita ..peace no war!! hehe

ziraziz said...

manusia smakin alpa n leka :( ...

heliantuse said...

Salam singgah dari heliantuse[dot]com

Terima kasih sebab follow blog saya.

Setiap saat, ada saja peringatan Allah buat kita. Semoga diri ini terus diingatkan. Amin.

~~DucKneSs~~ said...

memang dasat tsunami baru2 ni..even jepun yang dah biasa tsunami pon tersentak kuat..


aku doakan semoga mereka semua bertabah dan berusaha untuk bangunkan semula apa yang musnah..

Diya Diyana said...

kuasa tuhan..
masa tsunami yang lepas yg kat acheh tu diya ada buat folio setebal hampir 400m/s, kali nie tak boleh nak buat..sejarah semua tu..

ladyzamea said...

bebanyakkanlah doa agar tsunami tak singgh kat bumi kita...apatah lg kejadian yg mcm 11 september tu..mintak jauh..amin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...