Monday, April 25, 2011

dalam hati ada taman



hari ni aku jengok sambil mengemas halaman rumah yg hampir nak jadi rumah kak LIMAH...basikal anak2 aku,moto en.suami,kasut2 yg berterabur....mainan anak aku yg entah 
cammana boleh berlonggok kat luar...ADOI.....!!!!
memang menyakitkan mata memandang,belom lagi besi penyidai kain baju yg menghalang pandangan...
SERABUT bijik mata ni...
Maklumlah dok umah teres sekangkang kera...halaman umah pun cuma ngam2 buat parking sebijik keta.
pastu semua benda nak bubuh..akhirnya tongganglanggang...

sambil mencabut2 rumput yg dah nak jd lalang tu ,aku pun berangan2...
bestnyalah....kalau halaman rumah aku luas mcm rumah org2 kaya tu...
bolehlah aku buat taman yg indah2...wahhhh....
kalau suruh berangan,nombor satu gitu!!!
(pedulik apa,angan2 tu kan free-jd layan jerlah)...
pastu keluarlah gambo2 taman kat dalam kepala otak aku.....
cer kita tengok....!!!








wah..alangkah bahgianya..bila tengah ponat2 tu,tetiba boleh pulak lepak2 sambil dengar bunyi air mengalir...nyaman gitu....cer bayangkan....wahhhh....





 
jangan lupa letak aksesori tambahan camni..heheh...jgn dlm tu dtg ular sawa bertelor sudahlah..huhu








cantiknya kalau kat luar rumah kita ada bunga2 berkembang macamni...sejuk bijik mata ni..
ini tak,bukak2 pintu jer nampak jiran sebelah sidai sepender warna pink kat pagar...terbako bijik mata aku!!








kalau rajin dan halaman rumah besar bolehlah buat kolam macamni...nak2 dapat pulak, laki kaki pancing,korang letak jerlah ikan jenahak ke,ikan lampam jawa ke,ikan kelah ke,kaloi ke,,suruh jer laki korang memancing kat situ....harussss bahagia....huhuhu...(jgn katak jer yg ramai kat dlm kolam tu udahlah)..







adui....indahnya kalau boleh tanam deretan bunga ni..baunya harum..warnanya cantik...berseri2 rumah kita kan....kan..kan...








Hah...ambik kau..kalau halaman rumah tu beso cam padang bola,bulehlah buat macam ni....main sorok2 pun boleh..nak menari2 ala hindustan pun ok...heheh...



tapi..apakan daya..impian belaka..ukur baju dibadan sendiri kan...
dah halaman tu sekangkang kera ada hati nak deco ala2 stadium bukit jalil....gigit jari jerlah!!!heeee..

tp xper,mn th tetiba ada rezki lebih, bolehlah kita memperindahkan halaman rumah kitakan....
rezki ayam nampak di kaki..rezki manusia siapa yg tahu..(betul ke peribahasa aku ni..)kalau salah tolon betulkan yer..huhu...



7 comments:

Beatrice Bianus said...

bestnya kalau ada halaman rumah mcm tu..teringin juga...wooo..hihi kita sama...:)

IdaNurFieyda said...

hehehe..bestnye berangan kan?tanam bunga tulip wrna wrni plak kat laman umah tu..nak kena tggl kat umah agam mcm ni..luas skit laman umah..

ssaharina said...

berangan memang best sgt....tp laman kat umh uka pun zam tk lama lg semuanya dh nk kene simen....mujur la ader skit2 dlm pasu tu....tenteram jugak jiwa bila tgkkn....emmm

ladyzamea said...

ya ampun...mmg syokk dapat berangan..
nak berangann apa pun boleh,pasal freee..huhu

nak th...
mood pasal hias taman rumah masih berbunga ni..
tp tanam bunga dlm hati jerlah..huhu

aizamia3 said...

suke tengok.. nak kemas upah org boleh..? maklumler dah kaya.. chit.. jauh layan angan2 ni..

Cheritera Chenta said...

wah kak..kita sama....

suka berangan..hikhik

mn taw kan kak..tetiba bulan jatuh ke riba..

ha.sape nk jawab tu.hikhik

Panglima Muda said...

salam......nak jenguklah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...