Thursday, June 23, 2011

puasa,raya dan deco2


lagi 38 hari nak puasa....tak sabar nak bangun sahur dgn anak2.meriah betul apabila pukul 5 pagi dah dengar pekek lolong aku dok gerak anak2 dan bapak itu anak..huhuhu...tp sebenarnya bila ingat puasa,teringatlah rumah aku yg sudah harusssss di deco ni...rasa2nya thn ni boleh ke jd macam gambo kat atas tu..huhu.buget ciput ada hati nak deco umah tahap king!!!!






kalau rumah super dasat macam ni mesti sakan nak mendeco..nasib rumah sekangkang kera..heheh







hajat kat hati cuma nak tukar langsir baru jer tahun ni...itupun kalau sempat lagi nak menempah..rasanya,dah tak der saper lagi nak ambik tempahan time macam ni...jawabnya gantung jerlah langsir tahun lepas..huhu...yg penting ramadhan dan syawal tetap best...







jangan lupa lampu lip lap ni..thn lepas punya dah terbako....thn ni anak aku nak yg bentuk2 macam ni,selalu bulat2 jer mentol dia...lagi best kalau yg bentuk ketupat ke,bulan ke,lemang ke...sesuai mengikut tema!!








tapi  kalau rumah dah tak nampak rumah macam ni..dah serupa rumah dalam hutan...camner????sakanlah nak mengerjakan...silap2 tenuk pun boleh jumpa dalam ni...heehe









sebenarnya tak kisahlah apa bentuk rumah kita sekalipun....kita harus bangga dan seronok..kita hias rumah kita untuk kita dan keluarga,ikut kemampuan...bukan nak menunjuk2 atau nak bangga diri...cer tengok umah ni.biopun dah hampir nak tumbang tp demi nak tengok rajalawak mereka sanggup pasang astro(sekadar ayat rekaan)...






P/s:kawan aku yg dok arab ada cerita,org arab sambut seminggu sebelom ramadhan sama mcm kita sambut seminggu sebelom raya....itulah beza kita dan mereka..mereka utamakan ramadhan dan kita utamakan syawal...yg penting puasa jgn tinggal,tarawih,pastu baru yg lain2 okehhhh...cau!!!!




ehhhhh.....lupa plak...jgn lupa kumpul duit kertas RM1,rm5 dan rm10..buat masuk dalam sampul raya..pastu pos kat aku..huhuhu






 

7 comments:

Fikri Rais said...

x sabar nak raya ek ?? tahun ni raya masih dalam dilema.. takut kena raya kt opis ja..tempat keja baru.. macam susah ja nk cuti.. hhmm..

Woot Woot !!! 2 BEs In A Row !!!

atie said...

tak sabar jugak...bab2 deco ni..ade masa lagi...kalu duit ade semua jalan...insyaallah

Mama Likha said...

hihihi ayat tu best... semata2 nk tgk raja lawak psng asteruk yer ! hehe...

mcmne rupa rumah kita pun, tu adalah surga kita... no place like home kan.. :)

ziraziz said...

& jgn lupa setelkan hutang2 pose thn lps hehe....

MrS KeNey said...

Malaslah nak raya..letihlah..nk kemas2, nak deco2...budget mau lebih..haiyoooo!

SweetLikeWhat said...

seronok an hias-hias rumah :D

Mama Gee said...

raya tahun ni rasanyaa takde apa yg baru....semua masih elok lg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...