Tuesday, March 29, 2011

bila dia dah taknak kita



Kalau dia kata dah taknak kat kita lagi...
apa kita nak buat...
    nak nangis sampai airmata jd tasek chini
    nak gelak macam tengok raja lawak
    nak meraung macam tarzan
    atau nak baling smua barang2 dlm rumah !!!

Sakit hati kan bila org reject kita
Tapi lagi sakit hati bila org tak mahu kita sebab dah ada yg lain...
Jadi sebagai pompuan yg berfikiran waras dan punya harga diri yg tinggi
apa kita nak buat....


Pertama:
kita dengar dulu apa yg dia nak bgth kita..
kedua:
     bila kita dah dengar semua(walaupun bnyak ayat2 tu yg mnyakitkan hati kita)
                        kita senyum dan angguk kan kepala tanda faham.
ketiga: 
      cuba kontrol segala perasaan biarpun rasa cam nak 
                hempok jer kepala si polan tu...
keempat:
Katakan pada si dia,kita dah faham

kita dah dengar
so beri masa pd kita fikir pulak...
                                                   
untuk beri masa tu terpulanglah pd kita nak berapa lama...
sehari,sejam,seminggu,setahun,...sebenarnya masa yg ada tulah peluang untuk kita..

Apa peluang untuk kita..bila dah kena reject..
.......perbaiki diri
hiasi peribadi....
happy2 kan diri...x payah nak sedih2 tahap gaban..
bukan dapat apa2 pun..
sebab bila org dah berani rejeck kita bermakna dia mmg dah taknak kat kita lagi..
kalau kita nangis airmata darah pun dia tak mungkin dtg kat kita balik..kecuali kesian!
    adakah kita suka di KASIHANI oleh org lain
*
*
*
So bila  kita dah boleh hadap tu semua dgn rasional..
baru kita jumpa balik org yg rejek kita tu..ucapkan terima kasih!
senyum manis2...tunjukkan kita boleh hidup bahagia tanpa dia...
dan....bye...byeee!!!

mulakan hidup baru....
Jadikan ALLAH teman sejati kita..
sudah pasti kita xkan di rejek olehNYA....
hehehe......
selamat mencuba dgn selamba....


 

8 comments:

Gen Fujita said...

Rejected? Meh, been there, done that. :)

Azroy Bin Kassim said...

ouh.. mcm tu rupenye perasaan kne reject... terasa jahat lak..

IdaNurFieyda said...

rase mcm confident plak bile baca n3 akak ni..hehehe..tp tkt jgk..tkt xleh nak hadap..

chenta said...

wah...bagusnye tips...

suke3

thankz kak!!

arryani said...

bila dia tak nk aku...aku bcinta ngan jiran aku plak..ekekeke

ladyzamea said...

suka kat korang smua...
happy n pozitip thinking..kuhkuh..

p/s:jgn lupa ckp tok nenek,kalo hari ni dia reject ko.esok lusa dialah pulak kena reject..kihkih!!!

cerimerah said...

loike the las word..

"jadikan Allah tmn sjati kita"

p/s: sy nk exm ptg ni..doakn sy ek..:)

ainhany said...

hihii..air tasik cini??
airnya keruh , x jernih mcm air mata pun...
cia naga kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...